O spolupráci SPPK s FEM a spoločných aktivitách

tl_files/fem/images/Spolupraca s praxou/SPPK/logo.jpg

Z osláv 25. výročia založenia SPPK

S agromanažérmi o výrobe, obchode a zákazníkoch

Vďaka spolupráci so Slovenskou poľnohospodárskou a potravinárskou komorou mali študenti Fakulty ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitra inžinierskeho programu Agrárny obchod a marketing na predmete Európsky spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie vo štvrtok dňa 20. apríla 2017 šancu si vypočuť prednášku a participovať na diskusii odborníkov z agromanažérskej praxe na tému trhu, výroby, spotreby a spotrebiteľského správania.

Prednášky a diskusie sa zúčastnili: Ing. Stanislav Voskár, prezident Slovenského mliekarenského zväzu, Ing. Adrián Šedivý, zástupca slovenských cukrovarov a spoločnosti AGRANA, Ing. Jozef Šumichrast, PhD, riaditeľ RPPK Trnava a Ing. Jana Semančíková, zástupkyňa Agropodniku a.s. Prednášku zahájila dekanka FEM prof. Horská, ktorá naznačila hlavnú tému prednášok a diskusií, ktorou bolo prepojenie teórie s praxou a využitie moderných marketingových prístupov pre podporu predaja agro-potravinárskych produktov, vyprodukovaných na Slovensku. Tematicky sa jednotliví prednášajúci venovali hlavným komoditám: Ing. Semančíková obiliu, Ing. Šedivý cukru a Ing. Voskár mlieku a mliečnym výrobkom. Ing. Šumichrast, PhD, uviedol niektoré spoločné problémy a tiež poukázal na vybrané príklady dobrej praxe pri poziciovaní lokálne vyprodukovaných produktov na trhu (napr. cibuľa a jahody na PD Madunice – marketingová podpora samozberu).

Počas prednášky sa hovorilo aj o spotrebiteľských preferenciách, aktuálnych trendoch, čo je veľmi aktuálne v súvislosti s vnímaním cukru, plodiny, z ktorej pochádza, úrovne rafinovania, či vplyve obalov na spotrebiteľské vnímanie. O nových trendoch v marketingovej komunikácii sa hovorilo v súvislosti s marketingovou kampaňou „Adoptuj kravičku.“ Ing. Voskár poukázal na faktory, ktoré viedli k úspešnosti celej akcie a medzi nimi boli určite interakcia, pridaná hodnota a nové formy komunikácie so zákazníkom.

V diskusii sa hovorilo o možnostiach uplatnenia študentov marketingu na odborných stážach a pracovných pozíciách v agrosektore, ako aj o intenzívnejšej spolupráci FEM s agropodnikmi a agromanažérmi. Vedenie FEM a vedenie SPPK sa nakoniec dohodli, že zimný semester 2017/2018 začnú tzv. Agro-týždňom, ktorý odštartuje tematická exkurzia na kulinársky festival Mňam v Bánovciach nad Bebravou.