O projekte:
V rámci snáh internacionalizovať vzdelávanie na Slovensku a vytvárať aktuálne študijné programy na ekonomických fakultách na Slovensku, sa projekt Implementácia globálneho rozvojového vzdelávania do edukačného procesu na ekonomických fakultách, č.p. 006 SPU-4/2012, zaoberá globálnym rozvojovým vzdelávaním na ekonomických fakultách. Tento vzdelávací prístup má poukazovať najmä na spoločenské dôsledky globalizácie a oboznamovať budúcich ekonómov s globálnymi problémami, s ktorými sa budú stretávať vo svojej praxi v rôznych ekonomických subjektoch aj mimo národných hraníc. Zameriava sa na formovanie takých kompetencií budúcich ekonómov, ktoré im napomôžu lepšie sa adaptovať na nové pomery v globálnom priestore a zodpovedne v ňom zvažovať účinky súčasných tendencií liberalizácie obchodu na svetovú ekonomiku, životné prostredie a na ľudí.
Projekt je riešený v rámci kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry MŠVV a Š SR (KEGA) v období r. 2012–2014. Tematická oblasť: Obsahová integrácia a diverzifikácia vysokoškolského štúdia.
Ciele projektu:
Hlavný cieľ projektu je vypracovať komplexnejší a aktuálnejší systém globálneho rozvojového vzdelávania (GRV) pre ekonomické fakulty vzhľadom na ich zameranie a aktuálne úlohy v súčasnej spoločnosti a navrhnúť vhodné spôsoby jeho implementácie do edukačného procesu.
Vychádzajúc z analýzy obsahovej stránky GRV na vybraných ekonomických fakultách a tiež na základe výsledkov práce pedagógov ekonomických fakúlt na Slovensku sa rôznymi formami (workshop, skupinová diskusia – t.z. focus groups,…), a pomocou diagnosticko-vyhodnocovacích prístupov usilovať:
- spresniť témy a problémy, ktorými sa má zaoberať globálne rozvojové vzdelávanie na ekonomických fakultách, uskutočniť ich typologizáciu a prípadné zaradenie do predmetov,
- navrhnúť, kde (v predmetoch, na výberových prednáškach … ) a akým spôsobom je vhodné v edukačnom procese zaoberať sa jednotlivými témami či problémami GRV, vzhľadom na to navrhnúť úpravy v sylaboch či vypracovať nové sylaby,
- posúdiť aktuálnosť a vhodnosť učebníc, učebných textov a ostatného študijného materiálu ku GRV na ekonomických fakultách,
- navrhnúť používanie vhodných výchovno-vzdelávacích metód, techník, didaktických prostriedkov (IKT a ďalších) v globálnom rozvojovom vzdelávaní na ekonomických fakultách.