Podnikateľské fórum na FEM priblížilo, ako sa z nápadov stane úspešný biznis
15.10.2025 | Tomáš Poláčik
Ako sa z nápadov stane úspešný biznis priblížilo Podnikateľské fórum, ktoré sa konalo 14. októbra na Fakulte ekonomiky a manažmentu (FEM) SPU v Nitre. Podujatie prinieslo šesť prednášok a diskusie s významnými odborníčkami a odborníkmi z praxe.
Myšlienkou bolo prezentovať úspešné podnikateľské príbehy, ktoré sú inšpiratívne pre budúcu podnikateľskú činnosť našich študentov. Témy prednášok súviseli s medzinárodným marketingom, využitím umelej inteligencie, základmi manažmentu. Študenti sa mohli zamyslieť aj nad otázkou, prečo zostať pracovať na Slovensku, alebo ako hľadať nové príležitosti, ak sa firme nedarí a ide do konkurzu,“ povedala dekanka FEM Elena Horská.
Jedným z partnerov fóra bola leadershipová organizácia JCI Slovensko, s ktorou má FEM dlhoročnú intenzívnu spoluprácu. „Jednou z možností po skončení štúdia je podnikanie, preto podporujeme inovácie, startupy a snažíme sa študentom pomáhať koučingom a mentoringom. Populárne sú startupy napríklad v oblasti informačných technológií, používania umelej inteligencie, inteligentného obchodu a iné, táto oblasť je širokospektrálna,“ uviedol riaditeľ JCI Slovensko Marián Meško.
Na integráciu a prospešnosť zaradenia žien do spoločnosti a podnikania poukázala Tatiana Nátna, prezidentka Top Centra podnikateliek SR, ktoré združuje úspešné podnikateľky a manažérky. Ich príbehy môžu byť impulzom pre študentky, ktoré svoju budúcnosť spájajú s podnikaním. „Ženy dnes majú otvorený priestor v podnikaní, treba len rozvíjať víziu a hľadať cesty, ako dosiahnuť svoj cieľ,“ povedala. Jadrom úspechu je zvyšovanie odbornosti, kvalifikácie, ale tiež motivácia žien, aby sa stali ekonomicky nezávislými a prispievali k rozvoju hospodárskeho života na Slovensku, skonštatovala.
O tom, že možno byť úspešným v podnikaní na Slovensku, presvedčil študentov aj zakladateľ BUBO Travel Agency a Podnikateľ roka 2011 Ľuboš Fellner. Kardiológ, ktorého srdcovkou je cestovanie, prízvukoval, že instagramové rady, ako byť úspešným, nefungujú. „Treba robiť to, čo nás zaujíma. Mať víziu, byť vytrvalým a tvrdo ,makať‘. A netreba sa báť, že nebudem najlepším na svete,“ povedal najscestovanejší Slovák, ktorý vedie svoju cestovnú kanceláriu už 33 rokov a tento rok očakáva jej obrat vo výške asi 67 miliónov eur. Študentov vyzval, aby boli iniciatívni a ambiciózni. „Potrebujeme šikovných mladých ľudí, aby posúvali veci vpred. Obrazne povedané, futbalový zápas vyhrá ten, kto bude mať v tíme najlepších hráčov,“ dodal podnikateľ.
zdroj textu: www.uniag.sk