FEM opäť ožila mladou vedou
03.05.2017 | Tomáš Poláčik
Konferencia Študentskej vedeckej odbornej činnosti má na FEM už dlhoročnú tradíciu. Záujem študentov o vedu potvrdila aj tohtoročná konferencia ŠVOČ, ktorá sa uskutočnila dňa 26. apríla 2017.
Konferencia Študentskej vedeckej odbornej činnosti má na FEM už dlhoročnú tradíciu. Záujem študentov o vedu potvrdila aj tohtoročná konferencia ŠVOČ, ktorá sa uskutočnila dňa 26. apríla 2017 a zúčastnilo sa jej 29 študentov inžinierskeho, ale aj bakalárskeho stupňa štúdia na FEM.
Konferenciu otvorila a úvodným slovom všetkých účastníkov privítala pani dekanka prof. Dr. Ing. Elena Horská.
Po slávnostnom otvorení nasledovali prezentácie v troch sekciách:
1. Marketing a obchod
2. Kvantitatívne metódy v ekonómii, ekonomika, manažment a financie
3. International and Sustainable Business (sekcia v anglickom jazyku)
Hodnotiace komisie tvorené pedagógmi a študentmi FEM pracovali pod vedením zástupcov z praxe Ing. Mariany Neumanovej (Advertising Idea [&] Media Agency Bodka), Ing. Zuzany Pogranovej, PhD. (lektorka MS Office) a Ing. Róberta Bullu, PhD. (Process Operations Lead v spoločnosti Ledvance). Sekcie International and Sustainable Business sa ako nezávislý pozorovateľ zúčastnil aj Ton van Hemert z HAS University of Applied Scineces v Holandsku, ktorý na FEM absolvuje Erasmus+ stáž.
Slávnostné vyhodnotenie sa uskutočnilo pri spoločnom obede všetkých súťažiacich študentov, členov hodnotiacich komisií, organizátorov a vedenia FEM v zastúpení p. prodekanom pre vzdelávanie doc. Ing. Jozefom Repiským, CSc. Výhercov potešili vecné odmeny a peňažné výhry vo výške 150 Eur za umiestnenie sa na 1. mieste, 130 Eur za 2. miesto a 100 Eur za 3. miesto.
Umiestnenie študentov v jednotlivých sekciách je nasledujúce:
Marketing a obchod
1. Kristína Predanocyová: Spotrebiteľské vzdelávanie so zameraním na spotrebu mlieka a mliečnych produktov
2. Jana Gajdošová: Vplyv využitia nástrojov komunikačného mixu pri predaji regionálnych produktov
3. Erik Janšto: Návrh marketingovej stratégie vybraného poľnohospodárskeho subjektu
Kvantitatívne metódy v ekonómii, ekonomika, manažment a financie
1. Ľubos Báby: Návrh koncepcie obratovej a poistnej zásoby vo vybranom podniku
2. Natália Balková: Založenie podniku na pestovanie rýchlorastúcich plodín
3. Adela Suhanski: Vybrané problémy plánovania v podmienkach podnikateľských subjektov v SR
International and Sustainable Business
1. Yehor Kopylov: The influence of internal and external factors of the environment on development of the multinational company
2. Martina Michaličková: Differences in farm performance based od type of production in Slovakia
3. Oksana Sokil: The opportunity and threats for Ukrainian company in the entering the international markets
Víťazom srdečne blahoželáme a veríme, že budú FEM úspešne reprezentovať aj na medzinárodných konferenciách ŠVOČ.
Poďakovanie patrí všetkým študentom, ktorí využili príležitosť verejne prezentovať výsledky svojej práce pred hodnotiacou komisiou, tiež členom hodnotiacich komisií, vedeniu FEM a Rade ŠVOČ za organizáciu celého podujatia.
Viac informácií o konferencii ŠVOČ a fotogalériu nájdete na stránke http://spu.fem.uniag.sk/svc.
Autor: Ing. Ivana Váryová, PhD.