FEM opäť ožila mladou vedou
25.04.2016 | Tomáš Poláčik
Konferencia Študentskej vedeckej odbornej činnosti má na FEM už dlhoročnú tradíciu. Rastúci záujem študentov o vedu potvrdila aj tohtoročná konferencia ŠVOČ, ktorá sa uskutočnila dňa 20. apríla 2016...
Konferencia Študentskej vedeckej odbornej činnosti má na FEM už dlhoročnú tradíciu. Rastúci záujem študentov o vedu potvrdila aj tohtoročná konferencia ŠVOČ, ktorá sa uskutočnila dňa 20. apríla 2016 a zúčastnilo sa jej 51 študentov vrátane 15 zahraničných študentov z Ruskej federácie, Poľska, Českej republiky, Turecka, Španielska a Talianska.
Konferenciu otvorila a úvodným slovom všetkých účastníkov privítala pani dekanka prof. Dr. Ing. Elena Horská. Po slávnostnom otvorení nasledovali prezentácie v štyroch sekciách: Marketing and Consumer Behavior (sekcia v anglickom jazyku), Agribusiness and Business Management (sekcia v anglickom jazyku), Marketing a obchod (slovenská sekcia), Kvantitatívne metódy v ekonómii, ekonomika, manažment a financie (slovenská sekcia).
Hodnotiace komisie tvorené pedagógmi a študentmi FEM pracovali pod vedením Olgy Sviridovej z Orelskej štátnej agrárnej univerzity v Rusku a zástupcov z praxe Ing. Petra Oremusa, PhD. (Samson company, s. r. o.), Ing. Silvestra Sališa (Centrum vedecko-technických informácií SR) a Ing. Mgr. Jána Medeka, PhD. (Agrokomplex – Výstavníctvo Nitra, š. p.).
Slávnostné vyhodnotenie sa uskutočnilo pri spoločnom obede všetkých súťažiacich študentov, členov hodnotiacich komisií, organizátorov a vedenia FEM v zastúpení p. prodekanom pre štúdium doc. Ing. Jozefom Repiským, CSc. Výhercov potešili peňažné výhry vo výške 200 Eur za umiestnenie sa na 1. mieste, 150 Eur za 2. miesto a 100 Eur za 3. miesto. Umiestnenie študentov v jednotlivých sekciách je nasledujúce:
Marketing and Consumer Behavior
1. Andrej Šulaj: Hidden emotions as an effect of non-verbal in-store communication with a customer
2. Petronela Tarinová: The customer satisfaction and its significance in quality management
3. Peter Šedík: Consumer research relating to the purchase of honey in Slovakia and Russia
Agribusiness and Business Management
1. Roman Dafčík: Capital structure and cost of capital in Slovak agriculture
2. Monika Rimóciová: Differences in farm performance based on legal form in Slovakia
3. Mikołajczyk Damian (Warsaw University of Life Sciences): Investment efficiency of chosen types of mutual funds in Poland
Marketing a obchod
1. Ján Havetta: Porovnanie kvality vybraných privátnych a tradičných značiek potravinárskych produktov vo vybraných obchodných reťazcoch
2. Adriana Jurdová: Ekonometrické vyjadrenie záujmu o značku a optimalizovanie marketingovej kampane
3. Martina Sedliaková: Nové trendy v marketingovej komunikácii pri predaji čokolády Milka
Kvantitatívne metódy v ekonómii, ekonomika, manažment a financie
1. Martin Gulka: Model predikcie úpadku obchodných spoločností podnikajúcich v podmienkach SR
2. Štefan Pánik: Vybrané aspekty tieňovej ekonomiky vo vyspelých krajinách
3. Petr Šulák (Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo): Podniková kultura mikrofirmy zabývající se prodejem zboží zahraničních partnerů
Víťazom srdečne blahoželáme a veríme, že budú FEM úspešne reprezentovať aj na medzinárodných konferenciách ŠVOČ.
Poďakovanie patrí všetkým študentom, ktorí využili príležitosť verejne prezentovať výsledky svojej práce pred hodnotiacou komisiou, tiež členom hodnotiacich komisií, vedeniu FEM a Rade ŠVOČ pod vedením prodekanky pre vedu a výskum doc. Ing. Zuzany Kapsdorferovej, PhD. a Ing. Ivany Váryovej, PhD., za organizáciu celého podujatia.
Viac informácií o konferencii ŠVOČ a fotogalériu nájdete na stránke http://spu.fem.uniag.sk/svc.